Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024

ΠΑΡΟΥΣΙΆΖΟΥΜΕ ΕΔΏ, ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΠΡΩΤΟΥΣ "ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΎΣ" ΤΗΣ "ΚΥΡΙΑΚΉΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΊΑΣ"!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!

Εν ολίγοις, τρεις φορές “Καταραμένοι” (Ανάθεμα, δηλαδή), οι: Ορφέας, Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Παρμενίδης, Ζήνων, Εμπεδοκλής, Ηράκλειτος, Αναξαγόρας, Δημόκριτος, Σωκράτης, Πλάτωνας, Αριστοτέλης, κ.α.]  
.σ.: Ο Αναθεματισμός αυτός, στην αρχή ειρωνεύεται του Έλληνες σοφούς - οι οποίοι μπορεί να ήταν και χριστιανοί, αλλά πολύ λίγο τους ένοιαζε για το δεύτερο - ότι “παριστάνουν τους ευσεβείς”! Στη συνέχεια τους κατακεραυνώνει, αφού τους αποκαλεί και “θρασείς”, τις ιδέες τους και τα βιβλία τους για την δημιουργία του κόσμου, τ’ αστέρια, τους πλανήτες, “ασεβείς δοξασίες” αυτά που λεν και διδάσκουν, ενώ οι δικές τους ανοησίες… Αυτές κι αν είναι “δοξασίες”!.. Είναι σωστές!..
Να πούμε εδώ, πως μέχρι τον 5ο-6ο αιώνα, δηλαδή, 600 χρόνια μετά την γέννηση του Εβραίου Ιησού, στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία μπορούσε κάποιος εφόσον ήθελε, να είναι και χριστιανός και “έλληνας” (“έλληνας” δηλωτικό θρησκείας), ή αλλιώς πολυθεϊστής, παγανιστής, ή “εθνικός”.
Αυτό το βρίσκουμε σήμερα εν ισχύ στην Ιαπωνία, όπου η θρησκεία είναι σχεδόν ανύπαρκτη στον Ιαπωνικό λαό, αυτοί, οι Ιάπωνες, μπορούν να είναι ταυτόχρονα, και χριστιανοί και ταοϊστές και βουδιστές, και όποια άλλη θρησκεία γουστάρουν. Θέλουν].

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Tοις την μωράν των έξωθεν (=Ελλήνων) φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι, και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις, και τας τε μετεμψυχώσεις των ανθρωπίνων ψυχών, η και ομοίως τοις αλόγοις ζώοις ταύτας απόλλυσθαι, και εις το μηδέν χωρείν δεχομένοις και δια τούτο ανάστασιν, και κρίσιν, και την τελευταίαν των βεβιωμένων ανταπόδοσιν αθετούσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους προτιμούν τη λεγόμενη σοφία των, εκτός χριστιανών, ΕΛΛΗΝΩΝ την ανόητη και ακολουθούν τους δασκάλους τους και δέχονται ότι υπάρχει μετεμψύχωση, ή ότι οι ανθρώπινες ψυχές χάνονται όπως τα άλογα ζώα και ξεπέφτουν στην ανυπαρξία και εξαιτίας αυτών των ιδεών τους αθετούν την ανάσταση, την κρίση [κατά τη δευτέρα παρουσία] και την τελική ανταπόδοση σύμφωνα με όσα έπραξε στη ζωή του ο καθένας, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!

Σ’ αυτόν τον αναθεματισμό, η επίθεση είναι κατά μέτωπον στους Έλληνες, είτε με την γενετική, είτε με την θρησκευτική (πολυθεϊσμός) έννοια, τους κατηγορούν ευθέως ως ανοήτους που ακολουθούν δασκάλους που πιστεύουν στην “μετεμψύχωση”, εννοώντας σαφώς τον Πυθαγόρα, ο οποίος με την ιδιότητά του την πρώτη, ως θρησκευτικός ηγέτης, πίστευε στην μετεμψύχωση. Βεβαίως αυτό, στην... μετάλλαξη του Πυθαγόρα καθαρά σε επιστήμονα και σοφού, έπαψε να ισχύει, ενώ είναι γνωστό τα πόσα χίλια-μύρια από αυτήν, την θρησκευτική πίστη του “Πυθαγορικού Ομακοείου”, ο χριστιανισμός έχει καπηλευθεί και έχει αντιγράψει! Τα περί “αναστάσεις” και “δευτέρες παρουσίες”, ψυχανώμαλες δοξασίες πραγματικά, τα αντιπαρέρχομαι μετά βδελυγμίας!  

20-20, 19 και 4, 16!*

Να το ξεχωρίσω από την αρχή. Ανεξαρτήτως θρησκευτικών πεποιθήσεων ή απόψεων, θεωρώ τους Μητροπολίτες της Ελλάδος πολιτικά, και μόνον πολιτικά πρόσωπα. Η θρησκευτική τους πλευρά δεν με αγγίζει, μ’ αφήνει παγερά αδιάφορο. Το έχω πει πολλές φορές, είναι τα “γκιοσέμια” της Εβραιομασονίας στην Ελλάδα, και τον χώρο της χριστιανοσύνης

Από ιδία πείρα, παλιότερα, μεγάλη συναναστροφή μου με αρκετούς από αυτούς του “αγρίου παπαδαριού”, σας λέω ότι κανένας από αυτούς δεν πιστεύει σε τίποτα, είναι άθεοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, τέλειοι ηθοποιοί, τέλειοι παλιάτσοι, μωροφιλόδοξοι “κυνηγούν” μόνο αξιώματα και “ποιμαντορικές ράβδους” (γκλίτσες), όσο για την πολιτική τους διάσταση που επιμένω, σας παραπέμπω στον “αντιβασιλέα Δαμασκηνό” κατά κόσμον με το μισερό όνομα Δημήτριος Παπανδρέου (Ξου-ξου-ξου!), στον Μακάριο της Κύπρου, και στον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, τον οποίο ευτυχώς, μας φύλαξε ο θεός, τον πήρε γρήγορα κοντά του, δεν τον καπελωθήκαμε πιθανότατα, "καμαρώσαμε" και σαν πρωθυπουργό!

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

ΤΡΙΑ (3) ΜΕΓΑΛΑ ΓΕΓΟΝΌΤΑ ΣΤΟ "ΜΜΘ"

ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ- Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
ΔΕΥ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 20:30 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)



Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζει, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Ποινικολόγων και την Ένωση Ελλήνων Νομικών e-Θέμις, το θεατρικό έργο των Μ. Ρέππα – Θ. Παπαθανασίου Η δίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, σε σκηνοθεσία Σ. Καραγιάννη. Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η ανάδειξη της ιστορικής - πολιτικής και νομικής σημασίας της δίκης των Θ. Κολοκοτρώνη και Δ. Πλαπούτα που κατηγορήθηκαν για  συνωμοσία κατά του Βασιλέως. Πρόκειται για την πρώτη «μεγάλη» δίκη της νεότερης Ελλάδας που διεξήχθη στο Βουλευτικόν του Ναυπλίου και διήρκεσε έξι εβδομάδες. Η δίκη προσφέρεται για διαχρονικό  προβληματισμό  σχετικά με την φυσιογνωμία του νεωτερικού  ελληνικού κράτους, τα κομματικά πάθη που διχάζουν, τον ρόλο των ξένων δυνάμεων, αλλά και τις παρεμβάσεις της πολιτικής εξουσίας στην απονομή της δικαιοσύνης. Η θεατρική παράσταση αναδεικνύει τη δύναμη του δικανικού λόγου και της ελεύθερης συνείδησης, συνάμα, δε, διασαλπίζει το μήνυμα της ενότητας στη μακρά πορεία για την εθνική ολοκλήρωση.

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

Εγεννήθη η “Επιτροπή για την Εθνική Κυριαρχία και την Κύπρο”

Συγκροτήθηκε η “Επιτροπή για την Εθνική Κυριαρχία και την Κύπρο” (ΕΠΕΚΚ)* και υπογράφεται από 15 προσωπικότητες:

1.    Αποστολόπουλος Απόστολος, δημοσιογράφος
2.    Αϋφαντής Γιώργος, Πληρεξούσιος Υπουργός Α’ ε.τ.
3.    Γιατράκος Ανδρέας, μουσικός παραγωγός -                              επιχειρηματίας.
4.    Κακαρελίδης Γιώργος, τ. καθηγητής εφαρμογών                   Στατιστικής, Πανεπιστήμιο Πατρών
5.    Καλεντερίδης Σάββας, συνταγματάρχης ε.α.
6.    Κούβελας  Δημήτρης, Καθηγητής Ιατρικής, ΑΠΘ.
7.    Καραμολέγκος Γιάννης, οικονομολόγος
8.    Λαυρέντζος Αναστάσιος, σύμβουλος επιχειρήσεων
9.    Μακαρώνας Κυριάκος, δικηγόρος.
10.    Μαρούπα Ειρήνη, δικηγόρος.
11.    Μπούτος Γιώργος, προϊστάμενος (ετ) της Διεύθυνσης      
        Επεξεργασίας Νομοθετικών Πράξεων και                                 Κανονιστικών  Διοικητικών Πράξεων του                                 Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
12.    Οικονομίδης Αλέξανδρος, μαθηματικός-μηχανουργός.
13.    Σοφούλης Εμμανουήλ, καθηγητής-επιχειρηματίας.
14.    Τσιμέκας Γιώργος, αντιπρόεδρος (ε.τ) του Συμβουλίου           της
Επικρατείας.
15.    Χρυσανθόπουλος Λεωνίδας, πρέσβης ε.τ.

Το κείμενο της διακήρυξης:

1) «Το καίριο πολιτικό ζήτημα της χώρας είναι η κατοχύρωση και η υπεράσπιση της εθνικής μας κυριαρχίας. Αποτελεί την προϋπόθεση για να αντιμετωπισθούν με πιθανότητες επιτυχίας τα επί μέρους οξύτατα προβλήματα της Ελληνικής κοινωνίας.

2) Δεν θα υπάρξει στην Ελλάδα κοινωνική δικαιοσύνη, υγεία, παιδεία, σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, κράτος δικαίου, παραγωγή, και οικονομική ανάπτυξη, όσο το πολιτικό σύστημα της χώρας επιμένει να την διατηρεί σε τροχιά υποτέλειας και εξάρτησης. Όσο η Ελλάδα «ανήκει στη Δύση», ή στην όποια «σωστή πλευρά της Ιστορίας». Όσο το Ελληνικό εθνικό συμφέρον προσδιορίζεται από τις επιταγές της Ουάσιγκτον, των Βρυξελλών, του Βερολίνου ή, γιατί όχι, και της Άγκυρας! Η πρόταξη ξένων  συμφερόντων  και η μονοσήμαντη υπαγωγή της Ελλάδας σ` αυτά συνιστά διαχρονικό πρόβλημα των εκάστοτε Ελληνικών κυβερνήσεων. Ο κανόνας αυτός, σε συγκεκριμένες ιστορικές στιγμές, κάμφθηκε από απόπειρες ανατροπής του. Ωστόσο, εξακολουθεί να ισχύει  καταθλιπτικά  σήμερα.

3) Από την επανάσταση του 1821, οι Έλληνες αγωνίζονται για ελευθερία και δημοκρατία. Για τα ιδανικά αυτά  καταλύσαμε πριν 49 χρόνια  το ξενοκίνητο δικτατορικό καθεστώς. Σήμερα, όμως, η ελευθερία και η δημοκρατία  που έχουμε  συνιστούν  διακηρύξεις κενές περιεχομένου. Η συνεχιζόμενη Τουρκική κατοχή στην Κύπρο είναι το διαρκές τίμημα που πληρώνουμε  για τον κίβδηλο κοινοβουλευτισμό της Μεταπολίτευσης. Τίμημα που κινδυνεύει ν` αποδειχθεί  απλή προκαταβολή! Γιατί όπως η Χούντα δεν ξεφύτρωσε  τυχαία αλλά μέσα στο  θερμοκήπιο  συγκεκριμένης ξένης εξάρτησης, οι Κοινοβουλευτικοί της διάδοχοι συνειδητά εκεί επιλέγουν έκτοτε να  παραμένουν. Γι` αυτό τον λόγο σήμερα, κατρακυλώντας  στον κατήφορο του εθνικού ευτελισμού   που σηματοδότησε η Συμφωνία των Πρεσπών, καταλήγουμε  να  βιώνουμε την μεθοδευμένη εκχώρηση Ελληνικού εδάφους  χάριν  δήθεν της «ειρήνης». Στην πραγματικότητα, όμως, χάριν της συνοχής και λειτουργικότητας του ΝΑΤΟ.

4) Το ΝΑΤΟ και η ΕΕ αποτελούν πεδία ισχυρής γεωπολιτικής αντιπαράθεσης αντίρροπων  εθνικών συμφερόντων. Είναι προσωρινοί, διεθνικοί οργανισμοί φτιαγμένοι πρωτίστως για να επιβάλλουν τα τρέχοντα συμφέροντα των ισχυρών. Δεν είναι υποκατάστατα της πατρίδας μας. Αποτελούν χώρους διαρκούς πάλης και συγκρότησης ευμετάβλητων διεθνών συσχετισμών. Συνεπώς, στα fora αυτά η Ελλάδα οφείλει να μετέχει ενεργά προκειμένου να προωθεί  και όχι  ν` απεμπολεί τα ιδιαίτερα –και οπωσδήποτε μείζονα– εθνικά της συμφέροντα, τα συμφέροντα του Ελληνικού λαού και του Έθνους! Η οικονομική εξάρτηση της χώρας, που προκύπτει από την ανάγκη εξυπηρέτησης δημόσιου χρέους 406,5 δις ευρώ, είναι οδυνηρά υπαρκτή. Όμως, δεν μπορεί να συνιστά μόνιμη, βολική πρόφαση υποτέλειας. Σε όσους κόπτονται για την ομαλή εξυπηρέτηση των πιστωτών μας, υπενθυμίζουμε ότι η εκμετάλλευση των υποθαλάσσιων πόρων της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης  της Ελλάδας θα επέτρεπε μια ταχεία αποπληρωμή τους και απεξάρτησή μας! Προφανώς αυτός (και όχι ο μπαμπούλας του casus belli) είναι ο πραγματικός λόγος για τον οποίο οι εκάστοτε κυβερνώντες θάβουν την ανακήρυξη ΑΟΖ κάτω από νομικές πομφόλυγες και ασυναρτησίες. Προτιμούν να καταδικασθούν, εν προκειμένω, από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, παρά  να κόψουν τον ομφάλιο λώρο της οικονομικής και συνακόλουθα πολιτικής εξάρτησης της χώρας από τους πιστωτές…

5) Υπό την πίεση  «Συμμάχων» και «Εταίρων», το Ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει αποδεχθεί τις απαιτήσεις της Άγκυρας που συνοψίζονται στο δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας. Κυβερνώντες και πάσης προελεύσεως «αντιπολιτευόμενοι» συνομολογούν την ήττα πριν καν  δώσουμε τον αγώνα, διολισθαίνοντας εν μέσω κραυγαλέας συναίνεσης προς υπαγορευμένη συνθηκολόγηση…. Μέσω  παραλείψεων και αυτοκτονικών  επιλογών, υποβαθμίζουν ραγδαία την αμυντική δυνατότητα  των Ενόπλων Δυνάμεων και τις απαξιώνουν  σε στρατό παρελάσεων. Αποσυνδέουν, ταυτόχρονα, την κοινωνία και τους πολίτες από  την υπόθεση της συστράτευσής τους στην  άμυνα της χώρας. Τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, οι θεσμοί  της θητείας και της εφεδρείας έχουν καταντήσει  να παράγουν αγέλες αδαών, ανεκπαίδευτων αγγαρειομάχων, αντί να προάγουν τους πολίτες σε πολεμιστές ικανούς να υπερασπίσουν την πατρίδα. Το ιερό καθήκον της άμυνας εκχωρείται σε επαγγελματίες, τους οποίους  κατευθύνουν και εθίζουν σε γραφειοκρατική  λειτουργία, στα πρότυπα της  λοιπής Ελληνικής δημοσιοϋπαλληλίας. Συνεπώς, με υπαιτιότητα πρωτίστως του  Ελληνικού πολιτικού συστήματος (και όχι των Αμερικανών ή Γερμανών, οι οποίοι ευσυνείδητα προωθούν εκείνες τις πολιτικές που η δική μας αδράνεια και δουλοπρέπεια αναδεικνύουν ως  βέλτιστες για τα δικά τους συμφέροντα εν προκειμένω)  διαμορφώνεται το απαραίτητο υπόβαθρο, ώστε στα αμέσως επόμενα χρόνια να καταστεί εφικτή και συνάμα  αναπότρεπτη η  παράδοση/παραλαβή των νησιών ανατολικά του 25ου μεσημβρινού στο Αιγαίο, καθώς και της Θράκης.

6) Ο εν εξελίξει αφοπλισμός των νησιών του Αιγαίου, και η επί θύραις θεσμοποίησή του σε αποστρατιωτικοποίηση/ουδετερότητα, (με άλλοθι το σχεδιαζόμενο Ελληνο-Τουρκικό Σύμφωνο Φιλίας και μη -Επίθεσης)πρέπει να σταματήσει!! Κάθε μέσο νόμιμης δράσης είναι καλό και πρόσφορο για τον σκοπό αυτό. Προέχει η  ενημέρωση των πολιτών για τις συνέπειες που θα έχει ο σχεδιασμός της αποστρατιωτικοποίησης και συναφούς ουδετερότητας στην ασφάλειά τους ,στην ίδια τους την ζωή και στο μέλλον των παιδιών τους. Είναι απαραίτητη η διαμόρφωση και οργάνωση του πλαισίου, που θα επιτρέψει στους πολίτες ν` αναλάβουν, με συγκροτημένη δράση, την ευθύνη κάθε ενός και κάθε μίας για την άμυνα της χώρας και των επαπειλούμενων περιοχών της.

7) Η παραπάνω μάχη δεν μπορεί να διεξαχθεί επιτυχώς, εάν δεν συνδεθεί με την αδήριτη, επιτακτική ανάγκη να υπερασπισθούμε τον προκεχωρημένο προμαχώνα  του Κυπριακού Ελληνισμού, την Κυπριακή Δημοκρατία. Αν περιέλθει σε Τουρκική τροχιά και η ελεύθερη Κύπρος, θα ακολουθήσουν αναπόδραστα τα νησιά του Αιγαίου! Μετά η Θράκη!!
8) Η Ελλάδα από το 1960 έχει εγγυηθεί την ανεξαρτησία, το σύνταγμα και την εδαφική ακεραιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν τιμήσαμε αυτές τις υποχρεώσεις το 1974! Εγκαταλείψαμε την Κύπρο, δίχως να τιμωρήσουμε εκείνους τους επίορκους αξιωματικούς που ανέτρεψαν την νόμιμη Κυπριακή Κυβέρνηση και  μετά φυγομάχησαν μπροστά στους Τούρκους. Επιβραβεύσαμε τους πολιτικούς, οι οποίοι ,υπάκουοι στους Αγγλο-Αμερικανούς, ανέχθηκαν τον δεύτερο Αττίλα για  να μην διαταραχθεί η ενότητα του ΝΑΤΟ. Αρκετά πλέον!

9) Η Κυπριακή Δημοκρατία, μολονότι ακρωτηριασμένη από την εισβολή, εξακολουθεί να είναι ο μόνος αναγνωρισμένος νόμιμος εκπρόσωπος ολόκληρου του νησιού στα Ην. Εθνη και στην ΕΕ. Αυτό το συντριπτικό πολιτικό-διπλωματικό πλεονέκτημα επιχειρούν τώρα να καταλύσουν Βρετανοί και Αμερικανοί, σε αγαστή συνεργασία με το Ελληνικό πολιτικό σύστημα. Η Ελλάδα οφείλει να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει ως εγγυήτρια δύναμη: να υπερασπίσουμε αποτελεσματικά την συνταγματική τάξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και την θεμελιακή της ιδιότητα ως μόνου νόμιμου κρατικού εκπροσώπου ολόκληρου του νησιού. Ταυτόχρονα, οφείλουμε να προτάξουμε την ασπίδα της κοινής άμυνας του  Ελλαδικού και Κυπριακού χώρου, να θεσπίσουμε το κοινό όριο των θαλάσσιων ζωνών που μας ενώνουν με την Κυπριακή Δημοκρατία και ορίζουν το γεωπολιτικό δυναμικό και την γεωγραφική αλληλουχία των δύο Ελληνικών κρατών στην Αν. Μεσόγειο.

10) Παράλληλα με τις μάχες για την αποτροπή καταστροφικών εξελίξεων σε Αιγαίο και Κύπρο, δεν μπορούν πλέον να γίνουν ανεκτές οι πολλαπλασιαζόμενες εκφάνσεις βαθύτατης ηθικής και θεσμικής διάλυσης του κράτους και της κοινωνίας μας. Είναι εξόχως αποκαλυπτικό ότι στο ανακοινωθέν της 4ης Συνάντησης του Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας -ΗΠΑ που υπέγραψαν οι Υπουργοί Εξωτερικών στην Ουάσιγκτον, στις 21/2/2024, περιλαμβάνεται ως Ελληνική υποχρέωση, στρατηγικής υφής, η πλήρης  εξομοίωση των Συμφώνων Συμβίωσης  μεταξύ ΛΟΑΤΚΙ ατόμων με τον γάμο. Ήτοι, ο ευτελισμός του πυρήνα  παραδοσιακής οργάνωσης  της Ελληνικής κοινωνίας που είναι η οικογένεια δια της επιβολής της Αμερικανικής αντίληψης εν προκειμένω. Ακόμη, είναι  θεμελιώδες  καθήκον για κάθε σκεπτόμενο πολίτη η επίμονη κινητοποίησή του μέχρι να καταργηθεί η ετεροδικία και εξασφαλισμένη ατιμωρησία  που έχει προβλέψει το πολιτικό σύστημα για τα εξέχοντα μέλη του, ώστε  να συγκαλύπτει εμβληματικά μαζικά εγκλήματα, όπως :  αυτό στα Τέμπη, οι πυρκαγιές σε Μάτι, Εύβοια, Αλμυρό και Πάρνηθα,  οι πλημμύρες στην Θεσσαλία, η επιβολή αυταρχικών και παράνομων μέτρων με πρόσχημα την «προστασία» της δημόσιας υγείας από την πανδημία και ο συνακόλουθος ψηφιακός ολοκληρωτισμός.

11) Είμαστε, αρκετοί από εμάς, κρατικοί λειτουργοί στους  τομείς της Άμυνας, της Διπλωματίας, της Δικαιοσύνης και της Δημόσιας Υγείας, Έρευνας και Εκπαίδευσης. Προερχόμενοι από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες και ακολουθώντας χωριστές επαγγελματικές διαδρομές, καταλήξαμε σε κοινό συμπέρασμα : η πραγμάτωση της εθνικής κυριαρχίας αποτελεί προϋπόθεση της σωτηρίας της πατρίδας. Η αυτοτελής της ύπαρξη έχει τεθεί εν αμφιβόλω από τις ραγδαίες τεκτονικές γεωπολιτικές ανακατατάξεις. Οι απαιτήσεις των καιρών υπερβαίνουν κατά πολύ την ηθική και διανοητική επάρκεια, τις  αντοχές και τις ικανότητες του πολιτικού προσωπικού της χώρας. Οι πολίτες, όπως στη αρχαία Εκκλησία του Δήμου, όπως το 1821 και το 1940, δεν έχουν ελπίδα ελευθερίας και αυτεξουσιότητας εάν δεν πάρουν οι ίδιοι την ευθύνη για την χώρα, για το Έθνος και την Δημοκρατία στα δικά τους χέρια!

12) Όσοι συνειδητοποιούμε πού οδηγούν οι ράγες πάνω στις οποίες έχει τροχοδρομηθεί η χώρα, θεωρούμε καθήκον μας ν` αντιταχθούμε. Αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να συγκροτήσουμε τον αρχικό πυρήνα ενός φορέα παρέμβασης με ειδικό σκοπό: την διαφύλαξη της εθνικής κυριαρχίας σε Ελλάδα και Κύπρο! Πρόκειται για το μείζον πολιτικό καθήκον που ενώνει στην δράση κάθε δημοκράτη πατριώτη από όλο το εύρος του πολιτικού φάσματος.  Οι θεμιτές και αυτονόητες φιλοσοφικές/ιδεολογικές διαφοροποιήσεις, δεν πρέπει πλέον να λειτουργούν ανασταλτικά. Ο κίνδυνος που διατρέχει η πατρίδα, επιβάλλει την κοινή και συγκροτημένη δράση πάνω στα ελάχιστα, αλλά μείζονα που μας ενώνουν!».

*Η Επιτροπή ΔΕΝ είναι πολιτικό κόμμα, ΔΕΝ έχει κανέναν πολιτικό προσανατολισμό. Είναι ξαθαρά ΕΘΝΙΚΗ!

 

Τρίτη 12 Μαρτίου 2024

26ο “ΦΝΘ”: ΜΌΝΟΝ ΘΛΊΨΗ ΚΑΙ ΟΙΚΤΙΡΜΌΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΆΝΤΙΑ ΤΟΥ!

Βρισκόμαστε στο 26ο “Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης” του “ΦΚΘ”. Και ο κατήφορος οδηγεί όλο και πιο βαθειά, όλο και πιο υποτιμητικά!
Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, μπας και βγάλουμε άκρη, μπας και ανακαλύψουμε “τι φταίει;”, πέρα από την τύφλα μας τη μαύρη, και την κακή μας μοίρα.

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024

ΔΥΟ ΠΟΛΎ ΚΑΛΈΣ ΠΑΡΑΣΤΆΣΕΙΣ ΣΤΟ "ΜΜΘ"

 "ΑΣΤΕΡΩ"

 ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΤΣΑΛΑΧΟΥΡΗΣ

Προβολή ταινίας με συνοδεία πιάνου
Τετάρτη 11 Μαρτίου 20:30 (Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης)
Βωβή ται
νία των αδελφών Γαζιάδη (1929), σε μουσική Φίλιππου Τσαλαχούρη, που θα εκτελεστεί ζωντανά στο πιάνο παράλληλα με την προβολή.
Η Αστέρω είναι ποιμενικό ειδύλλιο γυρισμένο στις κορυφές των Καλαβρύτων τo 1929, η πρώτη μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του ελληνικού κινηματογράφου. Bουκολική ματιά της Ελλάδας στην αρχή του 20ου αιώνα, μέσα από τον φακό των αδελφών Γαζιάδη. Το αισθηματικό βουκολικό δράμα, γνώριμο είδος στο ελληνικό κοινό, γαλουχημένο με τα ειδύλλια του Περεσιάδη και του Κορομηλά, συνέβαλε στο να έχει τόση μεγάλη επιτυχία η ταινία. Τους ρόλους απέδωσαν οι «διαπρεπέστεροι Έλληνες καλλιτέχνες», όπως γράφει η αφίσα της εποχής, η Αλίκη Θεοδωρίδου, ο Αιμίλιος Βεάκης, ο Κώστας Μουσούρης και ο Δημήτρης Τσακίρης. Σεναριογράφος ανέλαβε ο Παύλος Νιρβάνας.  
Η ζωντανή συνοδεία του βωβού κινηματογράφου με πιάνο ήταν για δεκαετίες η μόνη πρακτική. Προσδίδει δραματικότητα και έντονο συναισθηματισμό. Είναι εξαιρετικά δύσκολη και κοπιαστική εργασία για τον πιανίστα λόγω της μεγάλης διάρκειας των φιλμ και της συνεχούς συνοδείας.
Ο Φίλιππος Τσαλαχούρης που θα συνοδεύσει ζωντανά το φιλμ στο πιάνο αναβιώνοντας την πρακτική των προβολών στην αρχή της κινηματογραφικής ιστορίας, συνέθεσε τη μουσική έπειτα από παραγγελία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Έχει παρουσιάσει την «Αστέρω» σε πολλά Φεστιβάλ και χώρους στην Ελλάδα, αλλά και στο Λονδίνο. Ξεχωρίζει η προβολή με τη δική του συνοδεία στο πιάνο στο Ηρώδειο, κατά το Φεστιβάλ Αθηνών τον Ιούλιο του 2018.

Διοργάνωση: ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ

  */*

Η ΚΟΘ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΚΟΣΜΟΣ

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον κοσμικό ταξίδι, που συνδυάζει μουσική και εικόνα, σε μία κορυφαία σύμπραξη τεσσάρων πολιτιστικών φορέων της πόλης. Η Κ.Ο.Θ. προσφέρει τη μουσική, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης τους φιλόξενους χώρους του, το MOMΟΥΣ-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνη-Συλλογή Κωστάκη το φωτογραφικό υλικό που θα προβληθεί κατά τη διάρκεια της συναυλίας και το MOMΟΥΣ-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης την πολύτιμη υποστήριξη στην έκθεση αστροφωτογραφίας που θα προηγηθεί στο φουαγιέ του Μεγάρου.
Όταν το 2004 ο αστεροειδής 4179 - Τουτάτης πέρασε τόσο κοντά από τη Γη, όσο τέσσερις φορές η απόσταση Γης-Σελήνης, η Φινλανδή συνθέτης Κάιγια Σααριάχο άρχισε να ενδιαφέρεται γι’ αυτόν τον περίεργο διαστημικό βράχο με το περίεργο σχήμα και την ακανόνιστη τροχιά και μελετώντας τον εμπνεύστηκε την ομώνυμη σύνθεση. Στα επίγεια μας επαναφέρει ο Σιμπέλιους με το εθνικό έπος της Φινλανδίας, την Καλεβάλα, από όπου αντλεί το απόσπασμα για τη Θεά Λουόννοταρ, την πρωταρχική Παρθένα του Αέρα και δημιουργό της Γης, που γέννησε τον Βαϊναμόινεν, κάτοχο της μαγικής δύναμης της μουσικής. Πριν από αυτό η Αφροδίτη Πατουλίδου θα ερμηνεύσει με φωνή και νικελάρπα ένα απόσπασμα από την Καλεβάλα και συγκεκριμένα από το 1ο ΑΣΜΑ: Η γέννηση του Βαϊναμόινεν και η δημιουργία του κόσμου.
Ο Δανός Καρλ Νίλσεν εμπνεύστηκε την Εισαγωγή Ήλιος σε ένα ταξίδι του στην Ακρόπολη και θαμπωμένος θέλησε να περιγράψει την πορεία του ήλιου πάνω από το Αιγαίο, από τη θριαμβευτική ανατολή του ως το αρχοντικό του βασίλεμα. Το ταξίδι μας ολοκληρώνεται από εκεί που άρχισε: στο αχανές διάστημα και στους Πλανήτες, που μας περιγράφει γλαφυρά ο Χολστ, μέσα από τη μουσική του.
Κατά τη διάρκεια της συναυλίας θα πραγματοποιηθεί προβολή φωτογραφιών έργων καλλιτεχνών της ρωσικής και σοβιετικής πρωτοπορίας της περιόδου 1910-1920 (Καζιμίρ Μαλέβιτς, Ιβάν Κλιουν, Γκούσταβ Κλούτσις, Αλεξάντρ Ρότσενκο, Ιβάν Κουντριασόφ, Μιχαήλ Πλαξίν, Μαρία και Μπορίς Έντερ, Σολομών Νικρίτιν) από τη Συλλογή Κωστάκη του ΜΟΜΟΥΣ-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης με θέμα τη σχέση της τέχνης με την διαστημική επιστήμη και το ουτοπικό κίνημα.
(Επιμέλεια: Μαρία Τσαντσάνογλου)
Θα προηγηθεί έκθεση αστροφωτογραφίας στο φουαγιέ του Μεγάρου, με την υποστήριξη του ΜΟΜΟΥΣ-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
Αφροδίτη Πατουλίδου Σοπράνο / Νικελάρπα
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
ΛΕΟ ΜΑΚ ΦΑΛ, Διεύθυνση Ορχήστρας

Διοργάνωση: ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

 


Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024

ΠΡΏΗΝ ΠΡΆΚΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΣΙΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΊ:

Φύγετε από την Αμερική μέχρι το 2027!

Ανησυχία και όχι μόνον, προκαλούν τα λόγια πρώην πράκτορος της ΣΙΑ, ο οποίος παροτρύνει τους Αμερικανούς συμπατριώτες του, να φύγουν από τις ΗΠΑ μέχρι το 2027!
Προσωπικά το διάβασα για... ανέκδοτο, αλλά προχωρώντας στο διάβασμα διαπίστωσα πράγματα φοβερά και τρομερά που ομολογεί ο πράκτορας για τον “Παράδεισο των ΗΠΑ”, πράγματα που εδώ και χρόνια, μέσα στον κύκλο της “παρέας μας” λέγαμε τα ίδια… Θυμάμαι, όταν ο Μάκης ο Παπάγγελος πήγε στην Αμερική ένα πολυήμερο ταξίδι για ένα μήνα, γυρνώντας κρεμόμασταν όλοι από τα χείλη του να μας πει τις “εντυπώσεις” του… Εκεί που συζητούσαμε οι δύο μας, “τι του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση;”, μου είπε σχεδόν εμπιστευτικά:

ΩΣ ΠΌΣΗ ΛΆΣΠΗ ΚΑΙ ΟΧΕΤΌΣ ΛΥΜΆΤΩΝ, ΘΑ ΠΈΣΕΙ ΑΚΌΜΑ ΑΠΌ ΤΑ ΚΑΤΕΘΥΝΌΜΕΝΑ ΒΛΉΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΊΑ, ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΊΑ ΜΑΣ;

 Ως πόση;

Το “ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ” του κ. Γιώργου Λεκάκη, ένας σοβαρός, τω όντι, ιστοχώρος στο διαδίκτυο, με τον κ. Λεκάκη αρκετά καταρτισμένο στα πράγματα που διαχειρίζεται, ο οποίος όμως, ίσως, μέγα σφάλμα της Ιστοσελίδος του, αναντιρρήτως δημοσιεύει ό,τι χαζομάρα και ό,τι παπαριά κυκλοφορεί στις “παρασελίδες” της ιστορίας και του πολιτισμού μας, μόνο και μόνο για να μας πει (και αυτός) την την άλλη άποψη, την άλλη γνώμη”!
    [Σ.σ.: Από “άλλες απόψεις” και “γνώμες” χορτάσαμε, μπουχτίσαμε! Φτάνει! Κοντεύουμε να πνιγούμε!].

ΜΕΓΑΛΟ ΑΠΌΚΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΉ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΗ!

Αρχείο Ανδρέα Βουρλούμη

Τον Ιούλιο του 2023 ο Παναγής Βουρλούμης δώρισε στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος το αρχείο του πατέρα του και ζωγράφου Ανδρέα Βουρλούμη (1910- 1999), το οποίο αποτελείται από περίπου 1.450 σχέδια διαφόρων διαστάσεων καθώς και γύρω στα 760 μπλοκ ποικίλων μεγεθών.
Ο Ανδρέας Βουρλούμης ξεκίνησε να ασχολείται με τη ζωγραφική από τα νεανικά του χρόνια, αν και δεν την σπούδασε ποτέ συστηματικά. Το 1934 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών ως χημικός. Έπειτα πήγε στο Παρίσι (1934-1935) για να συνεχίσει τις σπουδές του, εν τέλει όμως ζωγράφιζε και επισκεπτόταν μουσεία καθημερινά. Ασχολήθηκε και με την Βυζαντινή ζωγραφική. Κύριο ενδιαφέρον του ήταν η ζωγραφική απεικόνιση του αττικού τοπίου. Τα σχέδια και οι ζωγραφικές του σημειώσεις σχετικά με τον άνθρωπο, συμπεριλαμβανομένων προσωπογραφιών, είναι πάρα πολλά και αποδίδονται κυρίως μέσα στα μπλοκ του. Τα σχέδιά του από τις κατοικίες της Αθήνας και οι τοπογραφίες του από την Αίγινα, που υπήρξε αγαπημένος του τόπος, καθώς και άλλα μέρη της Ελλάδας είναι πολλά. Ιδιαίτερη σπουδή του υπήρξε η απεικόνιση εσωτερικών χώρων και των προσώπων που κατοικούσαν σε αυτούς. Ο πόλεμος του ’40, οι στρατιώτες και η Κατοχή, είναι ένα άλλο ξεχωριστό κεφάλαιο της ζωγραφικής του αναζήτησης.