Διαρκούντος του καλοκαιριού, βομβαρδιζόμαστε με αφίσες καλλιτεχνικών παραστάσεων εκδηλώσεων (και του ΥΠΠΟ), στις οποίες οι δημιουργοί των αποπατούν στην κυριολεξία της λέξεως στην Ελληνική γλώσσα, την γλώσσα μας, και ο Έλληνας πρέπει να γίνει φακίρης ή μάγος, για να καταλάβει τι στο διάολο λεν; και σε ποιους, το κυριότερο, κάφρους του Ελληνικού "Ελλαδιστάν" απευθύνονται αυτά τα βρωμερά και απαίσια... έγγραφα! .
Το δίγλωσσο, τουρλού-τουρλού μαλιαφατούρα των αφισών καθιστά όχι μόνον δυσανάγνωστη την αγγελία της αφίσας (για την οποία χρειαζόμαστε και πολλά λεξικά, να ερμηνεύσουμε ή να βγάλουμε το νόημα από τα συμφραζόμενα), καταδεικνύει και σε όλους εμάς προκλητικά και περιπαικτικά, χλευαστικά, την απέχθεια των συντακτών τους και την ύβρη συνάμα, προς την Ελληνική, την μητρική τους γλώσσα.
Με τα χθεσινά αποτέλεσμα της απογραφής του 2021 που ανακοινώθηκαν, κρατώ από την αγανάκτηση του Σάββα Καλεντερίδη πέραν όλων των άλλων σχολίων του: "Πολύ πριν από το 2050, οι Έλληνες θα λεν ότι είναι περίπου Έλληνες, θα μιλούν μία γλώσσα περίπου ελληνικά, και θα ζουν βίον (όχι Ελληνικόν και ανθόσπαρτον) περίπου Ελληνικόν".
Όχι, δεν είναι προφητική η άποψη αυτή του Σάββα. Είναι καθόλα πραγματική και εν εξελίξει!

Από την κουρελαρία των διαφημιστικών αφισών των εκδηλώσεων του καλοκαιριού, στη Χαλκιδική μας, τουλάχιστον, διαλέξαμε και σας παρουσιάζουμε δύο:
Μια αηδιαστική και ψυχανώμαλη του "Φεστιβάλ Θάλασσας" του δήμου Προποντίδος παρακαλώ (του επίσημου κράτους, δηλαδή), και μια του Αρχαιολογικού Μουσείου Πολυγύρου (προσφάτως επανεγκαινιασμένο, τα κανονικά εγκαίνια έγιναν προ αμνημονεύτων ετών - το μουσείο Πολυγύρου τελούσε για χρόνια... υπό κατάληψη του ίδιου του εαυτού του), ελάχιστο παράδειγμα και φτερό στον άνεμο, για το πως πρέπει να συντάσσονται και να παρουσιάζονται οι αφίσες, στην Ε-λλη-νι-κή γλώσσα.
Αυτήν την πολύπαθη, στην οποία καθημερινώς ο καθένας από μας βγάζει τα παιδικά απωθημένα του, του σχολείου και αποπατεί, που οι καθηγητές ή οι δάσκαλοί του, δεν τον άφηναν να γράψει όπως ήθελε, και όπως την καταλάβαινε αυτός!